Open Agency: Malmö Media Briefing

12 november, 2014 - 08:30 - 10:00

Ämne: Kultur, konsumentkultur och varumärken.
Inledningstalare: Mattias Tönnheim.

Det handlar om människor, teknik och kultur. Open Agency är till för att ansluta, lära och ge tillbaka. Det är några av grundstenarna när vi lanserar Open Agency med fyra trendspaningar: "Malmö Media Briefing” på Media Evolution City.

Varje briefing inleds med 15 min spaning som övergår i ett öppet samtal mellan deltagarna. Denna morgon inleds med Mattias Tönnheim, PR konsult och kulturentreprenör i form av filmproducent och gallerist. Sen är det dags för deltagarna att samtala om Malmö, vad som trendar här - knutet till varumärken, mat, kultur och hur vi konsumerar. T ex utvecklingen från individuellt till kollektivt ägande.

Open Agency syftar till att träffas, lära och dela insikter och observationer om aktuella trender, händelser och tankemönster som påverkar vår omvärldsuppfattning. Konceptet är inspirerat från New York, Sparks & Honey

Tillsammans ser vi över, diskuterar och klassificerar de största och mest intressanta områdena som trendar inom media och kultur. Till varje briefing bjuder vi in verksamma inom media, kommunikation, marknadsföring, samhällsutveckling, innovation, näringsliv och kultur. Vi kommer hålla det enkelt, vi vill underlätta för samtal och möten över gränserna.

Malmö Media Briefing ansöker om att ingå i Sparks & Honey's globala Scout Programme för att utbyta on-the-ground local intelligence, insikter och sense-check.

Om du inte fått en personlig inbjudan till Open Agency, inboxa en intresseanmälan till info [at] mediaevolution [dot] se

Vad: Malmö Media Briefing
Ämne: 12 november: Kultur, konsumentkultur och varumärken
Ämne: 19 november: Global utveckling och hållbara ekonomier
Ämne: 26 november: Trender, konsumentkultur och varumärken
Var & tid: Media Evolution City kl 8:30-10